Drömmar

"Mental aktivitet förekommer även under djupsömnen (slow-wave sleep), men är då nära nog statisk; det rör sig då mer om situationer än om historier. En dröm upplevs normalt sett som fullt verklig medan den pågår, men i samma ögonblick som den upphör faller den oftast i glömska. Ibland har man kvar ett vagt minne av till exempel en viss känsla man hade under drömmen. Om man väcks under själva drömsekvensen minns man oftast mer om drömmen."
Källa: Wikipedia

De senaste 3 nätterna har jag sovit väldigt dåligt. Jag drömmer hela tiden, vaknar av mardrömmar i olika sammanhang. Det kan vara allt i från mardrömmar som är handlar om rädsla över att bli skadad eller bli skadad psykiskt. Jag är vanligtvis en person som ofta drömmer och kommer ihåg mina drömmar. Men oftast är det bara lite vanliga konstiga drömmar som kan vara kul att tolka i min drömtydar bok som jag har fått av Joanna. Men de senaste nätterna har det kunnat tolkats, men jag vaknar upp med otroligt obehag i min kropp som inte riktigt vill försvinna. Speciellt idag.

"En annan teori är att drömmar fungerar ungefär som "träning" för riktiga situationer. Samma som att i flygolyckor brukar den största delen av de överlevande ha läst broschyrerna om hur man ska uppträda i en flygplansolycka, vill hjärnan förbereda kroppen inför kommande händelser; som hjärnan anser vara troliga."
(Ganska coolt, men hemska drömmar jag har & tror om mitt liv just nu)
Källa: Wikipedia

Salvador Dali målade av sina drömmar. Han måste haft ganska flummiga drömmar, några tavlor av honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0