Underbara kväll

Sitter på in balkong nu och det är sådär lagom varmt, en tunn kofta är utmärkt. Sitter i soffan på balkongen med lilla datorn i knät och lyssnar på Twilight låten på repeat. I låten är det enbart ett piano som spelar. Det var han som tipsa mig om låten, var på han sa att han tänkte på min pappa när han hörde den. Min lilla pappa är en fantastisk pianist. Mesta dels självlärd med några lektioner i bagaget. När jag föddes skrev han en låt till mig som heter just "Alexandra", vackrare låt är mycket svårt att hitta. När jag hör Twilight låten bludar jag och ser hur pappa sitter vid sin flygel och spelar. Samtidigt som jag blundar så följer mitt huvud med i musiken. Piano har en sådan lugnande effekt på mig. När jag var liten höll pappa på med mycket musik. Han är otroligt begåvad och skulle verkligen ha kunnat bli stor. Men han la ner det många år och spelade ibland, mest på Åland. Men nu har han börjat igen, jätte roligt tycker jag.

Jag älskar Twiligt låten och min pappa.

Nu ska jag och Jeanette ta en promenad med Vilma och Larry i Alby naturresarvat, så hundarna får bada och springa. Vi ska även ta med oss lite kaffe på resan.


Pappa & min lillebror när han var liten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0